söndag 26 oktober 2008

Födelsedagsfirande för mormor och morfar


Mormor Agneta och jag har haft födelsedag i den gångna veckan båda två.

Igår firade vi detta med vår kära familj.
Vi hade några härliga timmar tillsammans och njöt av den goda maten, som Agneta hade lagat. Det blir alltid gott när hon lagar till något. Igår hade vi bestämt oss för mat, som vi unnade oss någon gång när vi hade träffats för snart fyrtio år sedan.
Agnetas farmor var kalaskokerska i Hälsingland och matlagningskonsten sitter nog i generna...

Vi är så lyckliga att det har gått bra för våra barn i livet.
De har verkligen kämpat på och gjort sitt bästa.
Som föräldrar är vi jättestolta över dem.

Naturligtvis är vi mycket stolta och lyckliga över Victors framsteg, men det kanske den uppmärksamme läsaren av min blogg har förstått tidigare...

Han fick dagen till ära använda morfars gaffel från barndomen.



Victor uppvaktade oss med fina muggar, så att vi kan njuta av vårt kaffe och tänka på honom.



Det blev andra presenter också. Den här fina buketten kom Daniel med



På min födelsedag fick jag telefonsamtal och brev från släkt och vänner.
Det är underbart att veta att det finns människor som tänker på mig och som jag kan kontakta i alla sammanhang.

4 kommentarer:

AndCa sa...

Hoppas du sov gott i din nya pyjamas också :-) Ja, tack så mycket för igår, jättegod mat som vanligt och trevligt sällskap! Kramis

Eyecatcher sa...

Grattis i efterskott! Önskar en hängiven läsare. /Kim.

Jenny Penny sa...

Jag och Henrik grattulerar i efetrskott!
Jag är supper glad att du börjrat blogga igen!

Bamse kramar

vivalla1 sa...

Grattis i efterskott till er båda, och tack till Agneta för tantkvällen! Vi hade som vanligt jättetrevligt. Kul att läsa din blogg Lennart. Kramar till er båda. Anette och Owe